Potřebujete s objednávkou pomoci?
+420 606 666 554 NC_CurrentlyAvailable
Zpět na všechny články

BOZP: Bezpečnost a ochrana zdraví při práci

BOZP: Bezpečnost a ochrana zdraví při práci
V rámci těchto pravidel jsou například popsány tyto oblasti:
  • management a řízení rizik
  • technické a organizační požadavky na pracovní prostředí, na organizaci práce a na pracovní postupy,
  • školení zaměstnanců
  • nárok na pracovní oblečení, obuv nebo ochranné pracovní pomůcky
  • nárok na mycí, čisticí a dezinfekční prostředky
  • řešení pracovních úrazů a nemoci z povolání
  • a další.
Všechna pravidla jsou popsána v těchto zákonných normách:  

Povinnosti zaměstnavatele v rámci BOZP

Každý zaměstnavatel musí zaměstnavatele informovat o rizicích, které mu při práci mohou hrozit. Každé zaměstnání se zařazuje do určité kategorie podle rizika (třídy 1-4, čím vyšší, tím více nebezpečí). Je nutné, aby práce přidělená zaměstnanci odpovídala jeho schopnostem. Dále musí poskytnout zaměstnanci všechna potřebná školení, pracovní oblečení i ochranné pomůcky odpovídající jeho práci.
 

Dokumentace BOZP

Jedná se o soubor vnitřních předpisů popisujících všechny procesy uvnitř jedné firmy, které mají za cíl zajistit bezpečné pracovní prostředí. Vypracovává se unikátně pro každou firmu tak, aby byla v dokumentaci popsaná přesně ta specifika, která jsou potřeba.
Dokumentace BOZP se skládá například z těchto částí:
  • Registr rizik
  • Kategorizace prací
  • Směrnice BOZP
  • Kniha úrazů
  • Traumatologický plán
  • Směrnice pro OOPP
  • a další dle zaměření firmy a souvisejících předpisů.
 

Povinnosti zaměstnance

Zaměstnanec má poté povinnost všechny pokyny dodržovat. Tedy v prvním kroku absolvovat předepsaná školení a poté se řídit pokyny a postupy. Je také povinen používat ochranné pracovní pomůcky, oblečení a boty, které zaměstnanec dostal pro svou ochranu. Na pracoviště nesmí přijít pod vlivem alkoholu nebo drog. V případě, že je mu přidělena práce, která by mohla jeho zdraví nebo dokonce život ohrozit, má právo ji odmítnout.
 

Kde pořídit kvalitní výbavu pro zaměstnance

V naší nabídce najdete pracovní oblečení a obuv se všemi potřebnými atestacemi a certifikáty. Kromě toho zajistíme kompletní servis, včetně zajištění sběru dat o velikostech, výroby na zakázku, potisk nebo výšivku s logem firmy, uskladnění či dodání a průběžnou výrobu chybějících velikostí. Kvalita našich služeb je stvrzena certifikací dle ISO 9001.
 

Mohlo by vás také zajímat

Jak vybrat kvalitní zdravotní obuv
Jak vybrat pracovní kalhoty / montérky

Reflexní vesty do auta i do práce

 
Sdílejte článek se svými přáteli

Stavba pergoly svépomocí - návod a stavební povolení

Rozhodli jste se postavit si vlastní pergolu? Tak to jste tady správně! Jednoduše, v tomto článku najdete návod jak na to. V první části se podíváme na právní náležitosti a oplétačky kolem stavebního povolení v souvislosti s pergolou a v druhé části článku už najdete slibovaný návod na stavbu pergoly - svépomocí.

11 minut čtení
Přečíst článek

Jak vybrat správné pracovní kalhoty

Pracovní kalhoty, to není jen tak. Pomůžeme vám s volbou podle odolnosti, materiálu i pohodlí.
9 minut čtení
Vybrat ty správné kalhoty

Oblečení pro myslivce a rybáře: jak vybrat?

Myslivci a rybáři: dvě profese nebo zájmy, které mají mnoho společného. Především se během svých aktivit pohybují v přírodě, a to za každého počasí. Také ale potřebují ke své práci spoustu speciálního vybavení, které je třeba mít rychle po ruce.
Přečíst článek

Pracovní oděv - nárok a zákoník práce

Je zaměstnavatel povinen hradit náklady spojené s pracovním oděvem? Pojďme se podrobně podívat na problematiku pracovního oblečení a osobních ochranných pomůcek. Kdo má nárok na oopp, kdo hradí náklady za jejich pořízení a jak často se musí obměňovat?

3 minuty čtení
Přečíst článek